Dirbtuvėlės

Kaip keliavo kauniečiai?

SKIRTA: 1–8 klasių moksleiviams

Ar žinote, kaip keliavo kauniečiai XX a. amžiaus pradžioje? Kviečiame susipažinti su senuoju Kauno transportu ir pasigaminti šias transporto priemones patiems!

Kaunui tapus laikinąja sostine, įvesta kanalizacija, grindžiami keliai, tūkstančiais dygsta pastatai. Vystosi ir miesto transportas – arklių varomą transportą palaipsniui keičia benzinu ar elektra varomos transporto priemonės.

1932–1933 m. Kaune važinėjo beveik 1 000 motorizuotų transporto priemonių: automobiliai, autobusai (pakeitę iki 1929 m. veikusį arklinį tramvajų), motociklai, į Aleksoto ir Žaliakalnio kalnus kėlė funikulieriai. Dar tiek pat arklių tempiamų vežimų, apie 1 500 dviračių.

Kaune tiek vidiniam, tiek tarpmiestiniam susisiekimui naudotos transporto priemonės su garo varikliu: garlaiviai ir garvežiai. Na, o norintiems pailsėti prie jūros, buvo siūloma iš Kauno Dariaus ir Girėno oro uosto į Palangą nuskristi lėktuvu. Sovietmečiu, 1965 m., pradėjo važinėti troleibusai, o nuo 1979 m. maršrutu Vilnius–Kaunas paleistas pirmasis elektrinis traukinys.

FacebookMessengerEmailTwitterCopy Link